Kuba schreef:
Zo kun je weer. Belgie mag best een verkeersonveilig en achterlijk land zijn, maar wat wil je daarmee zeggen?
Vervang jij God op aarde om iemand het recht te ontzeggen een mening te hebben en hem ook nog een "leugenaar" te noemen.
Omdat IK die dingen anti-sociale karren vind, en sommige van die chauffeurs egoisten pur sang, geef jouw het alibi om mij als persoon te veroordelen.
Blijkbaar heb je teveel citroenen gegeten ?
Als ik met mijn bericht ook maar een iemand aan het denken kan krijgen , over de nadelen van deze superzware voertuigen , ben ik tevreden.
En dat is blijkbaar meer als gelukt, missie volbracht.
Het vervelendste is, dat je zonder enige kennis van zaken een stelling poneert die nergens op slaat. In elke jeep zit precies dezelfde zuinige motor als in normale sedanuitvoeringen. Als ik me beperkt tot KIA en Hyundai, dan zit in mijn Hyundai Sonata een zuinige 2-liter dieselmotor, waar menige benzinemotor het niet bij haalt qua zuinigheid. Diezelfde dieselmotor wordt ook in de "jeep"-versies van KIA en Hyundai toegepast.
Hetzelfde geldt voor andere merken als BMW.
Bovendien moeten nieuwe motoren aan steeds strengere eisen voldoen. Nu geldt EURO 4. Dat betekent opnieuw, dat een nieuwe motor in een "jeep" veel zuiniger en schoner is dan in een Opel Astra van 6 jaar geleden. 't Lijkt dus voor de leek, alsof die "jeep" een brandstofslurpend, milieuvernietigend monster is, maar 't is precies andersom.