Het is di sep 07, 2010 3:04 am

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat is hier toch aan de hand?
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 1:26 pm 
Nieuw lid

Reg.datum: di okt 18, 2005 9:22 pm
Er gebeurt hier helemaal niets. Geen postings meer sinds 2 mei. Is iedereen gevlucht? Of met vakantie? Of verbannen net als ik op Tsjechie.net?

Dat is ook wat. Jawel, ik ben voor 14 dagen verbannen van Tsjechie.net. En niet alleen ik. Na kritiek op P. is er flink in gehakt. Ik bedoel kleine P. Niet de grote P. Maar grote P. trek een lijn met de kleine P.

Stel je voor Vasek is verbannen. Jaren lang het meest actieve lid. De eerste die Legende werd met 5000 berichten. Ik heb altijd gedacht dat ik toch enige aanzien had bij de leiding van het Forum. Maar helaas, de realiteit is anders. Maar dat geeft niet, ik trek mijn conclusies uit dit voorval. Dwarsligger ben ik altijd al geweest, maar naar mijn mening met correcte houding en instelling.

Volgens mij ook een primeur, de eerste Tsjech die verbannen is van Tsjechische Forum. Gefeliciteerd!

Profiel  

Berichttitel: Re: Wat is hier toch aan de hand?
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 2:41 pm 
Moderator

Reg.datum: di sep 27, 2005 10:59 pm
Nou een minder leuke primeur.
Hier is het kaarsje aan het doven en dat is te betreuren. Hoop nog op een mirakel, wie weet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 4:15 pm 
Actief lid

Reg.datum: do jan 29, 2009 4:57 pm
Een van de redenen kan zijn dat dit forum voornamelijk afspeelt in de kroeg en dat de bijdrages voornamelijk over andere dingen gaan dan waar het forum voor staat. Het is onvoorstelbaar dat je met zoveel moderatoren en beheerders, niets fatsoenlijks te lezen krijgt. Die moderatoren kwijten zich dan niet van hun taak. Wellicht geloven zij er ook niet meer in. Als dat zo is, dan kun je inderdaad het geopperde idee uitvoeren en de stekker eruit trekken. Ik vind het jammer, want ikzelf ben destijds zeer nauw betrokken geweest bij dit forum, totdat ik meerdere keren ben verbannen. Ik ben geloof ik de enige die zo vaak van de Tsjechie fora verbannen ben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 4:54 pm 
Moderator

Beste Robert alias Bobo,

Wie zou ik zijn om durven te ontkennen dat er geen absolute bloedarmoede is op het czech-slovak? Inderdaad moderatoren en zelfs beheerders haken af. De redenen daarvan zijn legio. Je kunt daar honderd en een motieven voor bedenken, maar het probleem lost het niet op. Wellicht zijn we vnl de dupe van ons eigen hoge "interaktieve" pieken van de eerste drie jaren, die waren te? Je kent jezelf en Raf iets te veel eer toe, als je meent dat jullie verbanning het begin van het einde was. jullie waren prima posters maar gingen een stap te ver om leden "prive" te mailen over discussies op dit forum.
We zijn nooit de evenknie geweest van ons Hollands "zusterforum", maar wel eentje met een heel andere kwaliteit. Ben het volstrekt niet me je eens dat zelfs nu er hier alleen "cafepraat" werd en wordt verkocht. Zelfs het afgelopen jaar is de meerderheid van de berichten uiterst informatief.
Het feit dat we nu leeg lopen, is wel een feit en daar kan ook ik niet blind voor blijven. Als er geen nieuw elan komt van derden< ook van de huidige moderatoren> is het in augustus over en uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 5:10 pm 
Actief lid

Kuba schreef:
Beste Robert alias Bobo,

Wie zou ik zijn om durven te ontkennen dat er geen absolute bloedarmoede is op het czech-slovak? Inderdaad moderatoren en zelfs beheerders haken af. De redenen daarvan zijn legio. Je kunt daar honderd en een motieven voor bedenken, maar het probleem lost het niet op. Wellicht zijn we vnl de dupe van ons eigen hoge "interaktieve" pieken van de eerste drie jaren, die waren te? Je kent jezelf en Raf iets te veel eer toe, als je meent dat jullie verbanning het begin van het einde was. jullie waren prima posters maar gingen een stap te ver om leden "prive" te mailen over discussies op dit forum.
We zijn nooit de evenknie geweest van ons Hollands "zusterforum", maar wel eentje met een heel andere kwaliteit. Ben het volstrekt niet me je eens dat zelfs nu er hier alleen "cafepraat" werd en wordt verkocht. Zelfs het afgelopen jaar is de meerderheid van de berichten uiterst informatief.
Het feit dat we nu leeg lopen, is wel een feit en daar kan ook ik niet blind voor blijven. Als er geen nieuw elan komt van derden< ook van de huidige moderatoren> is het in augustus over en uit.

Beste Jacques,
Ik heb in mijn bericht niet beweerd dat mijn verbanning, het begin van het einde is geweest. Je moet goed lezen. Ik heb alleen aangegeven dat ik nauw betrokken ben geweest bij de oprichting. Immers het forum is begonnen uit onvrede met het T.net forum, ook toen werden er daar mensen verbannen en die vonden het nodig om een eigen forum te beginnen.
Toen ik verbannen werd van dit forum heb ik samen met Raf het Tsjechie-Forum.com opgericht. Een andere insteek en kijk op het Tsjechische gebeuren. Niet te vergelijken met het T.net of jullie forum. Ik denk dat elk forum zijn eigen stijl heeft.

Jij hebt het afgelopen jaar informatieve berichten geplaatst. Ik ben alleen van mening dat de link met Tsjechie vaak moeilijk te vinden was. Die mening hoef je niet met me te delen. Misschien denken andere mensen er net zo over als dat ik dat doe en keren ze het forum de rug toe. Kijk hoeveel leden daadwerkelijk het forum bezoeken. 6 ?, 8 ?, een handvol.

Ook ik heb geen zin om berichten te plaatsen. Zo af en toe wil ik dat wel doen, als reactie op het een of ander bericht. Maar de fut is er uit en als er door anderen niks gedaan wordt, zal ook het 'kijken' minder frequent worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 10:30 pm 
Moderator

Reg.datum: wo sep 28, 2005 1:26 pm
Heb intern meerdere malen enkele schema's opgesteld om het forum te verbeteren, het ontbrak ons aan technische kennis en voor mij is dat de basis en het begin van het teloorgaan.
.net is ook in een neerwaartse spiraal gekomen door 2 zaken: mod P die nauwkeurig politie speelt en praktisch zowat met alles en iedereen in de clinch ligt of heeft gelegen; 2 men vindt er enorm bruikbare praktische informatie, maar dat stamt wel uit de tijd dat koen, bobo, kuba,ik enz er actief waren... nu is men meer gefascineerd om om de haverklap forumleden te ontmoeten in tsjechie... heeft dus voor mij weinig te maken met 'Tsjechie liefhebben'..
Elk zijn forum,iedereen doet zijn ding... iedereen heeft de beste bedoelingen... Als Tsjechieliefhebber ga ik op 11 juni nu eens naar hotel sojka, Slowakije(kennis van mijn pa, vermoedelijk zullen er wel veel belgen zitten..don't care). Afgelopen dagen heb ik hier al heel wat kennis vergaard over Slovakije in het algemeen.... meer dan op de klassieke reissites, vooral dankzij Tobias, Rudolf, Hans enz.
Dus een cz/svk forum achteraf bekeken...niet zo slecht idee...!

Ik deel Bobo zijn mening als het gaat om berichten zoals: Tsjechische vrachtwagen verongelukt in Belgie... persoonlijk heb ik ook niks aan die info..vluchtig lezen en afgelopen. Toch is er een verschil met een bericht: Belgisch duo wint wb manche kajak/kano in Racice... Forumlezer komt dit bericht tegen, toevallig geinteresserd in actieve buitensport... racice, kanovaren... meer info racice opzoeken dus via google. En zo gaat dus wel degelijk. Overal de link leggen, het nieuws op zich was mss niet spectaculair maar we hebben liefhebbers tenminste een hint gegeven over een plaats waar men kan kajakken.

Heb er nog eens een duw aan gegeven..weinigen zijn gevolgd. Toch moet ik bekennen, persoonlijk ben ik nu veel minder met Tsjechie bezig, toch is het een liefde die niet(kan) overgaan. Beetje ouder worden..... het speelse gaat er een beetje uit... vele vrienden van me in pardubice trouwen, samenwonen, kindjes, de ene verhuist naar brno, 1 van men beste vriendinnen ginds denisa ook getrouwd met een cipier die in Praag werkt..wonen nu in Benatky. Voorbeelden genoeg,idem zoals hier in Belgie. De indertijd overdreven obsessie is eruit, nu heb ik het meer voor het realisme.

Er is veel meer dan alleen maar Tsjechie in de wereld... nu gaat het richting Slowakije, valt dit wandelparadijs mee voor mijn vader gaan we er zeker terug en hopelijk gaat mijn broer dan mee, huurauto in en andere streken verkennen.
Na Slowakije wordt het een vakantie op een zonnige bestemming... na een bezoek aan mijn broer in het griekse corfu(werkzaam voor Jetair) heb ik ook andere bestemmingen meer weten te apprecieren. En zo wil ik mijn volgende jaren dus slijten, 1 zonnige bestemming, 1 culturele citytrip/vakantie per jaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 1:02 am 
Moderator

De kunst van de nuance en de betrekkelijkheid der dingen. Ik wens je, een voortreffelijke, en ik weet haast zeker, onvergetelijke vakantie in een der aller-schoonste landen van de E.U

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 1:06 am 
Nieuw lid

Reg.datum: zo okt 30, 2005 9:43 am
Jezus wat een gedoe!
Dit is een prima forum, jullie zijn helemaal toppie. Hou toch op met jezelf te vernederen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 7:16 pm 
Kroonlid

Reg.datum: do sep 29, 2005 6:18 pm
Geregeld kom ik hier ook nog eens kijken. Stel vast dat er inderdaad niet veel meer gepost wordt. Skoda. Dan denk ik: veel mensen hebben misschien iets anders te doen, of, er wordt niet meer gepost, dus gaan ze misschien elders op zoek naar info. Ik weet ook het ook niet.

Maar inderdaad, indertijd was het veel amusanter, levendiger. Straks ben ik vijf jaar lid van dit forum. Een prachtige tijd gehad: veel mensen leren kennen, ook Tsjechië (en zijn taal) beter leren kennen. Dank u wel aan allen die me hierbij hielpen.

Intussen heb ik heel goed nieuws: ik heb een Slovaakse vriendin. Tina heet ze, woont en werkt in Liptovsky Milkulas. Voorlopig, en dat zal wel nog wel een tijdje duren, is het een internetrelatie. We hebben elkaar toch wel enkele keren 'live' gezien. En straks komt ze naar Belgie terug om bij mij te logeren: protože Belgie se mi moc libi. Mooi toch niet? Nu, in de zomer ga ik bij haar logeren. Misschien in september-oktober nog es en met oudejaar komt ze terug naar hier. Nu ja mooie plannen en we geloven erin. Dus ja, sommige dagen praat ik meer Tsjechisch dan Vlaams.En Tina: tvoje Česky je perfekt. Dankzij Tina heb ik ondervonden dat Slovaaks meer dan gewoon 'wat afwijkt' van het Tsjechisch. Nu ja, ik ga moeten Slovaaks leren.En Tina, die praat traag Tsjechisch met me..... A to je perfekt, to se mi moc libi taky.
Tina, l'ubuškam t'a !!!!!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 8:29 pm 
Moderator

Reg.datum: vr sep 30, 2005 8:08 pm
in ieder geval heel veel geluk jullie samen!!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2009 10:07 pm 
Actief lid

Reg.datum: zo jun 24, 2007 2:00 pm
Wat leuk, Koen.
Veel geluk en succes samen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2009 9:16 pm 
Nieuw lid

Reg.datum: di okt 18, 2005 9:22 pm
Kuba schreef:
Nou een minder leuke primeur.
Hier is het kaarsje aan het doven en dat is te betreuren. Hoop nog op een mirakel, wie weet?

Jacques, jammer dat het niet loopt zoals je gewild had. Misschien zijn gewoon te veel Tsjechische Fora.

Wat dat primeur over mijn verbanning betreft, sinds gisteren ben ik definitief verbannen. Onherroepbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 21, 2009 2:00 pm 
Nieuw lid

Reg.datum: do mei 21, 2009 1:40 pm
Vasek
ik heb altijd gevonden dat t.net veel te strak gemodereerd werd maar de laatste maanden is het een echte inquisitie. Toen een paar weken geleden P terug kwam van vakantie had ie blijkbaar een paar berichten gelezen waar 'de honden geen brood van lusten'... Waarover ging dat?? Ik had de 14 dagen tevoren niets speciaals de revue zien passeren? En toch .. hopsakee 5 leden geschorst.
Sindsdien heb ik de indruk dat senior posters afhaken. Hopelijk vind je tijd en goesting om hier nog te posten. Je berichten op T.net vond ik bijna altijd interessant.
Dybbuk

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 1:21 am 
Moderator

dybbuk schreef:
Vasek
ik heb altijd gevonden dat t.net veel te strak gemodereerd werd maar de laatste maanden is het een echte inquisitie. Toen een paar weken geleden P terug kwam van vakantie had ie blijkbaar een paar berichten gelezen waar 'de honden geen brood van lusten'... Waarover ging dat?? Ik had de 14 dagen tevoren niets speciaals de revue zien passeren? En toch .. hopsakee 5 leden geschorst.
Sindsdien heb ik de indruk dat senior posters afhaken. Hopelijk vind je tijd en goesting om hier nog te posten. Je berichten op T.net vond ik bijna altijd interessant.
Dybbuk

Het is inderdaad erg vreemd, dat mijn een lid met zo een staat van dienst en vooral verdienste laat vallen? Geen "kwaad" woord over ons zusterforum, maar dit slaat inderdaad alles?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 5:14 pm 
Actief lid

Kuba schreef:
ons zusterforum

Dream your dreams...................

en wat is www.tsjechie-forum.com dan wel voor jou ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]