Kuba schreef:
Beste Robert alias Bobo,
Wie zou ik zijn om durven te ontkennen dat er geen absolute bloedarmoede is op het czech-slovak? Inderdaad moderatoren en zelfs beheerders haken af. De redenen daarvan zijn legio. Je kunt daar honderd en een motieven voor bedenken, maar het probleem lost het niet op. Wellicht zijn we vnl de dupe van ons eigen hoge "interaktieve" pieken van de eerste drie jaren, die waren te? Je kent jezelf en Raf iets te veel eer toe, als je meent dat jullie verbanning het begin van het einde was. jullie waren prima posters maar gingen een stap te ver om leden "prive" te mailen over discussies op dit forum.
We zijn nooit de evenknie geweest van ons Hollands "zusterforum", maar wel eentje met een heel andere kwaliteit. Ben het volstrekt niet me je eens dat zelfs nu er hier alleen "cafepraat" werd en wordt verkocht. Zelfs het afgelopen jaar is de meerderheid van de berichten uiterst informatief.
Het feit dat we nu leeg lopen, is wel een feit en daar kan ook ik niet blind voor blijven. Als er geen nieuw elan komt van derden< ook van de huidige moderatoren> is het in augustus over en uit.
Beste Jacques,
Ik heb in mijn bericht niet beweerd dat mijn verbanning, het begin van het einde is geweest. Je moet goed lezen. Ik heb alleen aangegeven dat ik nauw betrokken ben geweest bij de oprichting. Immers het forum is begonnen uit onvrede met het T.net forum, ook toen werden er daar mensen verbannen en die vonden het nodig om een eigen forum te beginnen.
Toen ik verbannen werd van dit forum heb ik samen met Raf het Tsjechie-Forum.com opgericht. Een andere insteek en kijk op het Tsjechische gebeuren. Niet te vergelijken met het T.net of jullie forum. Ik denk dat elk forum zijn eigen stijl heeft.
Jij hebt het afgelopen jaar informatieve berichten geplaatst. Ik ben alleen van mening dat de link met Tsjechie vaak moeilijk te vinden was. Die mening hoef je niet met me te delen. Misschien denken andere mensen er net zo over als dat ik dat doe en keren ze het forum de rug toe. Kijk hoeveel leden daadwerkelijk het forum bezoeken. 6 ?, 8 ?, een handvol.
Ook ik heb geen zin om berichten te plaatsen. Zo af en toe wil ik dat wel doen, als reactie op het een of ander bericht. Maar de fut is er uit en als er door anderen niks gedaan wordt, zal ook het 'kijken' minder frequent worden.